vrijdag 21 augustus 2015

Nieuwe bandentests


De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het testen van een drietal banden. Deze banden zijn budgetvriendelijke draadbanden van Schwalbe. Allereerst de Marathon Racer, vervolgens de Shredda 40 en 50 mm.

De cijfers moeten nog worden opgeteld en in de bekende tabellen worden opgenomen. Een tip van de sluier kan ik alvast oplichten. De vouwbanden met dezelfde naam lopen lichter. Maar de prijs is een factor twee hoger. Morgen komen de resultaten online en kan iedereen oordelen of ie de twee maal zo hoge prijs voor iets minder rolweerstand over heeft.

3 opmerkingen:

Dirk Drost zei

Hallo Wim,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Online kwam ik deze band nog tegen, de Maxxis DTH (20x1.50 / 38-406 / 285 gr. of de bredere versie 20x1.75 / 47-406 / 335 gr.)
Qua gewicht doet deze weinig onder voor de Shredda.

http://www.bikester.nl/fietsonderdelen/bmx-onderdelen/bmx-banden/275247.html

Goedkoop is deze in ieder geval niet.
Zou dit wat kunnen zijn? Van de 26 inch versie lees ik in reviews dat deze licht rolt.

Groet,

Dirk

Wim Schermer zei

Dag Dirk,
Er zijn natuurlijk honderden banden. Het is voor mij onmogelijk om ze allemaal te kopen en te testen.
Als iemand veelbelovende banden bij mij aanlevert, test ik ze wel.
Groeten,
Wim

Unknown zei

Sinds kort rijd ik met de Shredda 40mm in de Quest, en voor mij voelt deze aan als heel snelle band!

Benieuwd of mijn gevoel juist is, of dit enkel tussen de oren zit ;-)