woensdag 20 februari 2013

Frezen VeloTilt nu goed op gang












Het frezen van de schuimplug van de VeloTilt is nu goed op gang. De operator van de freesmachine is door een vervelend ongeval van zijn echtgenote even uit de running geweest. Hierdoor  is er wat vertraging ontstaan. Studenten mogen de frees niet zelf bedienen.

De eerste plaat van 4 stuks is nu klaar. Op de foto is de tweede samengestelde plaat BASF Styrodur nu enkele uren onderweg. Per plaat duurt het frezen ruim 30 uur. Dit duurt zo lang om een zo glad mogelijk oppervlak te verkrijgen. In de avond is deze plaat ook klaar.

Begin volgende maand worden de onderdelen voor het tilt mechanisme door Risse Racing naar Nederland verscheept.

Vanmiddag rij ik naar Enkhuizen. Het is met 1,5℃ en Bft 4 uit het zuidoosten gewoon koud. De racekap biedt heerlijk comfort en meer dan een dun ondershirt en een dito met lange mouwen is voldoende voor de eerste frisse kilometers. Nog voor Driehuizen kunnen de mouwen al opgestroopt worden. Met rond de 37 km/u koers ik over de mooie dijken van de Schermer naar eerst Hoorn en dan Enkhuizen.

Langzamerhand wordt de bedrijfshal in Enkhuizen compleet. De nieuw geïnstalleerde centrale verwarming brandt. De afgelopen dagen is de professionele afzuiginstallatie in de spuitcabine geplaatst. Een deel van de daglicht TL verlichting, kleur 865 is gemonteerd.

In de nieuwe bedrijfshal zijn Jan Reus en Jan Geel bezig met het aanbrengen van het plafond in de spuitcabine. Dat gaat prettig met zijn tweeën. Als het plafond erin zit kan ook de daglicht TL verlichting worden ingebouwd.

De eerste reparatie, een groene Strada, staat al binnen. Dit betreft een aanrijdingsschade. Gewone reparaties doen wij niet. Op dit moment worden door anderen in Noord-Holland initiatieven daartoe ontwikkeld. Als de tijd rijp is meer daarover.

Na de thee staan de mannen snel weer op de trap om de gipsplaten te bevestigen. Ik ga weer terug naar De Woude. Voor de wind rijdt het heel makkelijk. Op de lange rechte stukken is 45 km/u prima te doen.